Mijn inspiratiebron
Ik heb altijd een sterke interesse gehad in mensen en realiseerde me al snel dat mijn inspiratie ligt bij de mensen zelf. Vooral de ontwikkeling van de mens heeft mijn focus en dat is niet zo gek, ik werk tenslotte niet voor niets meer dan vijfentwintig jaar met veel plezier in het onderwijs.
Ik ben geïnteresseerd in wat mensen beweegt. Wat ik daarbij fascinerend vind, is de verschillende manieren waarop mensen te werk gaan. De ene zal direct aan de slag gaan, terwijl de ander eerst rustig alles wil lezen of overdenken.
Ik maak gebruik van de theorie van Human Dynamics, wat voor mij een prettige manier is om met deze verschillen om te gaan. Dit combineer ik met de technieken van Neurolinguïstisch Programmeren, waarmee ik heel snel in staat ben om te zien wie je kan zijn, zonder te hoeven weten wat je nu tegen houdt.
Sinds mei 2022 ben ik afgestudeerd als beeldcoach. Het werken met beelden is een effectieve manier om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Daarbij ligt de focus op wat er al goed gaat en hoe de leerkracht/docent die kracht kan inzetten op andere momenten.
Ik denk altijd vanuit dezelfde doelstelling:
Hoe kan ik een zinvolle bijdrage leveren aan jouw ontwikkeling?
Zo draagt alles wat we doen bij aan het worden wie je kan zijn.
“De mens is net een foto: Als hij zich kan ontwikkelen, wordt hij positief.”
Mijn werkwijze
Ik werk op zeer persoonlijke wijze en kan mensen goed aanvoelen. Ik kan goed luisteren en ben erg praktisch ingesteld. Ik doe nooit ergens langer over dan nodig en zoek altijd de meest doelgerichte werkwijze om jouw wensen te vervullen.
Ik zorg voor een vertrouwd en veilig gevoel waarmee het voor jou zo eenvoudig mogelijk blijft om aan te geven waar je aan wilt werken of waar de problemen zitten. Ik houd je een spiegel voor en kan daarbij confronterend zijn. Daarbij maak ik gebruik van humor.
Of het nu gaat om individuele (beeld)coaching of een training, het zijn beide vormen van leren. Ik ben ervan overtuigd dat je het beste leert, als je de eigenaar bent van het leerproces. Waar mogelijk zal ik dan ook altijd zorgen dat jij invloed hebt op het programma.
Die invloed is groter bij een individueel (beeld)coachingstraject, dan bij een training “gesprekken met …” , maar ook in dat laatste geval zorg ik voor invloed van de groep. We bespreken waar je aan het eind van het traject wilt zijn zodat we allebei duidelijk het doel voor ogen hebben, maar dit kan tussendoor natuurlijk altijd aangepast worden.